Connect with us

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ

ΓΑΥΔΟΣ: Μια κραυγή αγωνίας για μόρφωση τώρα της Ευτυχίας Γεωργακά, κατοίκου ακριτικής Γαύδου

Κύριε Πρωθυπουργέ,
Κατάγομαι από την Αθήνα, αλλά τα τελευταία 14 χρόνια ζω στην Γαύδο. Αγάπησα αυτό το νησί από την πρώτη στιγμή που ήρθα σαν παραθερίστρια. Εκτίμησα την ησυχία, την απλότητα, αλλά εκτίμησα και τον καθημερινό αγώνα που διέκρινα ότι έδιναν οι λιγοστοί ντόπιοι κάτοικοι, όσον αφορά πράγματα απλά, καθημερινά και δεδομένα για τους ανθρώπους που ζουν σε κάποιο άλλο μέρος της χώρας μας. Αντιλαμβανόμουν όλα τα βάσανα και τις αντιξοότητες που δημιουργούν αυτές οι συνθήκες, αλλά το νησί με είχε γοητεύσει αθεράπευτα.
Πήρα την απόφαση να εγκατασταθώ στη Γαύδο, παντρεύτηκα και δημιούργησα την οικογένειά μου εδώ, με τον σύζυγό μου Νίκο Λουγιάκη, ο οποίος έχει γεννηθεί και έχει ζήσει όλη τη ζωή του εδώ. Αποκτήσαμε μαζί 3 παιδιά και παρά τις πολλές και μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, δεν μας έχει περάσει από το μυαλό να εγκαταλείψουμε το νησί μας.
Εδώ στη Γαύδο όπως και σε άλλα μικρά ακριτικά νησιά υπάρχουν τεράστια προβλήματα, με πρώτο, τα θέματα υγείας, το ηλεκτρικό ρεύμα, το χωροταξικό, τις προμήθειές μας από την Κρήτη, το νερό και φυσικά το σχολείο. Έτσι λοιπόν κι εμείς αφού μεγαλώσαμε τα παιδιά μας εδώ στη Γαύδο με μεγάλες δυσκολίες και προβλήματα, τώρα καλούμαστε να τα μαζέψουμε και να φύγουμε από τον τόπο μας.
Τα 2 μεγάλα μας παιδιά, φέτος τελειώνουν το δημοτικό και για να συνεχίσουν στο γυμνάσιο θα πρέπει να βρούμε τη λύση μόνοι μας, διότι το κράτος για ακόμα μία φορά είναι απόν!
Η Γαύδος προς το παρόν, έχει όλα κι όλα 4 παιδιά. Τα 3 από αυτά είναι δικά μας και αν φύγουμε, θα απομείνει ένα παιδάκι μόνο στο νησί. Εμείς όμως δεν θέλουμε να φύγουμε από την Γαύδο, δεν θέλουμε να αφήσουμε τη ζωή που χτίσαμε εδώ, ούτε να αφήσουμε τον σύζυγό μου, που είναι αγρότης και δεν μπορεί να μας ακολουθήσει, επειδή συντηρεί κοπάδι ζώων και αγροτικές καλλιέργειες εδώ. Αν φύγουμε από το νησί, η οικογένειά μας θα χωριστεί και εκτός από αυτό, δεν υπάρχει ούτε η οικονομική δυνατότητα ώστε μια φτωχική αγροτική οικογένεια να συντηρεί δύο σπίτια.
Θα ήταν καλό, ερχόμενος στη θέση μας να αντιληφθείτε ότι μόνα μας έσοδα είναι αυτά που μας δίνει ο τόπος, ότι δεν έχουμε καμία άλλη οικονομική υποστήριξη και πως με δυσκολία μεγαλώνουμε τα παιδιά μας που πρέπει να μορφωθούν, όπως και κάθε άλλο Ελληνόπουλο.
Αυτό που ζητάμε είναι να ανοίξει γυμνασιακή τάξη, εδώ στο νησί. Έτσι δεν θα εγκαταλείψουμε ούτε το νησί μας, ούτε το σπίτι μας, ούτε τον πατέρα της οικογένειας. Με την τακτική της μη υποστήριξης, στο παρελθόν, έφτασαν τα μικρά νησιά να εγκαταλείπονται και να ερημώνονται. Σχολεία που πριν 30 χρόνια είχαν 50 μαθητές, τώρα είναι κλειστά. Ζητάμε από την Πολιτεία να μας βοηθήσει ανοίγοντας το γυμνάσιο, ώστε τα παιδιά μας να μορφωθούν κι εμείς να συνεχίσουμε να ζούμε στον τόπο που φτιάξαμε την οικογένειά μας και σίγουρα αυτό με βάση τις πληροφορίες μας θα βοηθήσει κι άλλες οικογένειες που τα εγκατέλειψαν να γυρίσουν πίσω στα μικρά ακριτικά νησιά.
Το δίλημμα από την μεριά του υπουργείου είναι ότι δεν μπορεί να στείλει τόσους καθηγητές όσους χρειάζεται ένα γυμνάσιο για να λειτουργήσει, μόνο και μόνο για 2 μαθητές. Γιατί προς το παρόν οι μαθητές είναι μόνο δύο, όμως σύντομα θα πολλαπλασιαστούν όταν και άλλες οικογένειες το μάθουν. Εμείς προτείνουμε να ανοίξει μια τάξη, να έρθουν μόνο ένας, δύο, καθηγητές που θα εποπτεύουν και θα διδάσκουν τα μαθήματα της ειδικότητός τους. Τα δε υπόλοιπα μαθήματα θα καλύπτονται διαδικτυακά από καθηγητές της αντίστοιχης τάξης ενός γυμνασίου της δευτεροβάθμιας Χανίων. Η λειτουργία της τάξης γυμνασίου στη Γαύδο, όπως σημείωσα, θα εποπτεύεται από τον ή τους παρόντες εκπαιδευτικούς. Ήδη από το δημοτικό σχολείο, τα παιδιά, κάποια από τα μαθήματα τα κάνουν μέσω τηλεδιάσκεψης με δασκάλους από την πρωτοβάθμια Χανίων μιας και η Περιφέρεια Κρήτης έχει επανδρώσει το δημοτικό σχολείο με διαδραστικό πίνακα και όλα τα απαραίτητα για να διδάσκονται τα παιδιά εξ‘ αποστάσεως.
Σίγουρα εμείς οι ακρίτες της Ελλάδας πιστεύουμε ότι η διδασκαλία εξ’ αποστάσεως είναι η λύση που θα μπορούσε να μας προσφέρει το υπουργείο παιδείας κατ’ εξαίρεση, για να μην φεύγουμε από τον τόπο μας, να μην χωρίζονται οικογένειες και να μην ερημώνονται νησιά. Ελπίζουμε στην κατανόηση της Ελληνικής πολιτείας και ευχόμαστε να δούμε και αλλά παιδάκια νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου να έλθουν και να εγκατασταθούν με τις οικογένειες τους στον παράδεισο της Γαύδου!
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Γνωρίζετε πολύ καλά, πως κατά το Σύνταγμα της Ελλάδος, όλοι οι πολίτες είμαστε ίσοι. Και οι μικροί μαθητές μας, είναι και αυτοί ίσοι με όλους τους άλλους μαθητές της πατρίδας μας. Κι αυτοί δικαιούνται σωστής εκπαίδευσης, στον τόπο που ζει η οικογένειά τους. Ακόμη κι εμείς που αποφασίσαμε να φυλάμε Θερμοπύλες επιμένοντας να διατηρούμε το νησί μας μόνιμα κατοικήσιμο, έχουμε την ανάγκη της υποστήριξής σας για να αισθανόμαστε ίσοι. Γνωρίζετε ασφαλώς ότι ο υποθαλάσσιος πλούτος που περιβάλει το νησί μας, είναι απόλυτα απαραίτητος για την πατρίδα μας. Θα τη βοηθήσει να ανακάμψει. Κι όταν εμείς φυλάμε Θερμοπύλες, κανένας δεν θα τολμήσει να αμφισβητήσει την κυριαρχία και του νοτιότερου μέρους της Ελλάδος.
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Είμαστε βέβαιοι ότι εσείς θα πράξετε ανάλογα με την σταθερή πατριωτική σας στάση και την παιδεία σας. Υπολογίζουμε σε εσάς, πως εκτός από τον υποθαλάσσιο πλούτο, θα στηρίξετε και τον επίγειο που είναι οι άνθρωποι του νησιού μας. Όταν το δικό μας εγχείρημα επιτύχει, τότε θα εξαπλωθεί σε πάρα πολλά από τα νησιά μας και τότε πολλά από τα παιδιά που θα μπορούν να μορφώνονται, θα σας ευγνωμονούν!
Με εξαιρετική τιμή
Ευτυχία Γεωργακά, ακρίτας της Ελληνικής Γαύδου.
Υ.Γ.
Σας επισυνάπτω επιστολή του κ. Χρήστου Σακαρίκα, ειδικού επιστήμονος που ασχολείται επί δεκαετίες με αντίστοιχα θέματα εκπαίδευσης και που πιστεύουμε πως η πρότασή του, αποτελεί τη λύση στο πρόβλημά μας.

Αγαπητή κ. Γεωργακά,
Πληροφορήθηκα το αίτημά σας για κάλυψη των σχολικών αναγκών των παιδιών σας, στο νησί της Γαύδου και σας πληροφορώ τα ακόλουθα:
Επί δεκαετίες ασχολούμαι με την δημιουργία συνθηκών εκπαίδευσης στις αδικημένες περιοχές της πατρίδας μας, (ιδιαίτερα των παιδιών της Πίνδου), και με την υποστήριξη της σύγχρονης τεχνολογικής εξέλιξης, ως λύση για τη γυμνασιακή εκπαίδευση των παιδιών σας, σας προτείνω την εφαρμογή μελέτης μου με τίτλο: (School Class Extension), δηλαδή την επέκταση της σχολικής τάξης πέραν των ορίων της σχολικής αίθουσας. Για να μπορούν να διδάσκονται και μαθητές που δεν είναι δυνατό να βρίσκονται μέσα στη σχολική τάξη επειδή ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές όπως συμβαίνει με τη δική σας οικογένεια. Αυτούς τους μαθητές θα τους αναφέρουμε ως εικονικούς μαθητές που δεν θα διαφέρουν σε τίποτα άλλο από τους δια ζώσης παρά μόνον κατά τη φυσική τους παρουσία στο μάθημα.
Διευκρινίζω: Τα παιδιά σας που θα είναι εικονικοί μαθητές μιας σχολικής τάξης, θα αισθάνονται ότι ανήκουν σε αυτήν, θα παρακολουθούν το μάθημα μαζί με τους συμμαθητές τους, με μόνη διαφορά, ότι θα βρίσκονται μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες μίλια μακρύτερα. Για να υλοποιήσουμε αυτή μας την πρόταση απαιτούνται :
1. Η τάξη ενός γυμνασίου που θα οργανωθεί κατάλληλα για αυτό το σκοπό, καθώς και η σχολική τάξη στο νησί σας, όπου οι μικροί μαθητές παρακολουθώντας το μάθημα θα συμμετέχουν σε αυτό. Θα παρακολουθούν την παράδοση μαζί, θα κάνουν διάλλειμα μαζί και θα εξετάζονται μαζί. Θα έχουν διαρκή επικοινωνία με τους συμμαθητές τους και παρόλη την απόσταση που θα τους χωρίζει, δεν θα υπολείπονται σε κοινωνικοποίηση. Την ενδιάμεση γεφύρωση θα την υλοποιήσουμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
2. Όπως συμβαίνει και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έτσι και στην περίπτωσή σας, θα πρέπει να υπάρξει παρουσία εκπαιδευτικού της δευτεροβάθμιας, που θα διδάσκει τα μαθήματα της ειδικότητάς του και παράλληλα θα εποπτεύει τη λειτουργία αυτού του εκτεταμένου κλάδου.
3. Διευκρινίζουμε πως δεν προτείνουμε τη δημιουργία ανεξάρτητου Γυμνασίου, αλλά την επέκταση υπάρχουσας σχολικής τάξης. Τούτο επειδή γνωρίζουμε όλοι μας τις αδυναμίες, (κυρίως οικονομικές), του εκπαιδευτικού συστήματος.
4. Το κόστος αυτής της πρότασης είναι πολύ μικρό και θα ευρεθεί τρόπος να καλυφθεί ακόμη και από εμάς.
5. Οι μαθητές της Γαύδου, θα φροντίσουμε να αισθάνονται πως βρίσκονται ανάμεσα στους με φυσική παρουσία συμμαθητές τους, δεν θα είναι δηλαδή αποκομμένοι από το σύνολο της τάξης. Θα έχουν τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, θα μαθαίνουν από τις απαντήσεις των διδασκόντων στις ερωτήσεις τόσο των συμμαθητών τους, όσο και τις δικές τους.
6. Η μετάδοση της πληροφορίας (εικόνα και ήχος), θα γίνεται αποκλειστικά από σχολική τάξη σε σχολική τάξη, χωρίς την πρόσβαση κανενός τρίτου και θα είναι με υψηλό βαθμό κωδικοποίησης ώστε να μην υποκλέπτεται.
Αντιλαμβάνεστε εύκολα ότι, εφόσον υλοποιηθεί αυτή μας η πρόταση στο νησί της Γαύδου, θα εξαπλωθεί σε πολλά από τις δεκάδες δυσπρόσιτα μέρη της πατρίδας μας και δεν θα εξαναγκάζει τις οικογένειες σε εσωτερική μετανάστευση και ερήμωση της υπαίθρου. Ιδιαίτερα στα νησιά μας όπου η παραμονή των κατοίκων είναι υπόθεση εθνική!
Πρέπει να σας επισημάνω τις δυσκολίες που θα σας φέρει η γραφειοκρατία, γι αυτό αποφύγετέ την.
Αποταθείτε σε πολιτικό νέας γενιάς, με υψηλή μόρφωση και έντονο πατριωτικό και πολιτικό αισθητήριο που θα αντιληφθεί αμέσως ,ότι εσείς, «φυλάτε Θερμοπύλες» και είμαι βέβαιος πως θα έχετε την υποστήριξή του.

Σας ευχαριστώ που μου δίνετε την ευκαιρία, να κάνω έστω ένα ελάχιστο για την πατρίδα μας και θα είμαι πάντα στη διάθεσή σας.

Φιλικά
Χρήστος Σακαρίκας
Αναλυτής Συστημάτων

Continue Reading
Σχολιάστε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *